tiistai 26. huhtikuuta 2011

Heppailua

Pääsiäinen on mennyt täällä pihaa haravoidessa ja siistiessä, samalla on saanut mukavasti aurinkoakin :)
Suklaamunilla on herkuteltu ja alkaa tuntumaan että suklaata on syöty nyt aivan riittävästi, kunhan loputkin suklaamunat on syöty ei ainakaan viikkoon osteta suklaata meille ;)
Avasimme grillikaudenkin viikonloppuna ja voi taivas miten hyviltä grillipihvit maistuivatkin, nami!

Käteni alkaa jo tuntua hyvältä, olen nyt käynyt 2 kertaa fysioterapeutilla ja hänen antamat venytys ohjeet + hänen hierontansa ja ultra ovat tehneet tehtävänsä, pahin kipu on jo poissa, puristusvoima ei vielä ole ihan ok mutta parempaan suuntaan mennään koko ajan, jippii! Jospa pian lähtisi sormien puutuminenkin :)

Innostuin kun huomasin että pahin kipu alkaa väistämään ja päätin että nyt lähden ratsastamaan, monen vuoden tauon jälkeen, olen varmaan viimeksi ratsastanut 3-4 vuotta sitten. Lähellämme asustelee 3 heppaa jotka etsivät liikuttajaa, otin yhteyttä omistajaan ja sovimme että menen maanantaina (eilen) tutustumaan heppoihin ja ratsastamaan.

Arkailin etukäteen että mitäköhän siitäkin tulee mutta kun nousin satulaan ja hevonen otti pari askelta kaikki epäilys katosi ja vanhat opit muistuivat mieleen, voi miten ihanaa ratsastaminen olikaan ♥
Teimme reilun tunnin maastolenkin metsäteillä ja poluilla, uskaltauduin kokeilemaan laukkaakin, heppani innostui niin kovasti siitä että menimmekin pienen matkan ihan kiitolaukkaa, se hieman säikäytti mutta hetken päästä jo naurattikin, olimme varmasti melkoinen näky, heppa ilman korvia, onnellisena laukkamassa minkä jaloistaan pääsi ja minä jarruttamassa parhaani mukaan :D
kuva: google hausta

Ensi viikolla olisi tarkoitus mennä uudestaan ratsastamaan, odotan sitä jo kovasti. Nyt harmittaa että olen pitänyt niin pitkän tauon ratsastuksesta. Löytyykös muita heppailijoita?

Täytyy kai siivoilla tänään pääsiäistä pois, pian voikin kaivaa serpenttiiniä kaapista ja puhaltaa ilmapalloja, hassua kun pääsiäinen ja vappu ovat näin lähekkäin, mukavaa viikon jatkoa teille!

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Voih! Itsekin ratsastaisin vaikka joka päivä, mutta täällä ei ole tallia, jossa oltaisiin noin avokätisesti hevosia antamassa :(

Nina kirjoitti...

Olen käynyt kerran ratsastamassa (viime kesänä), ja täytyy sanoa että uudestaankin menen ihan varmasti... Aivan ihanaa puuhaa.. :)

aNNa kirjoitti...

Ompa kiva kuulla että kädet alkaa parantumaan :) Täällä pääsiäinen vietettiin kans haravan varressa ..siinä piisaski joka päiväksi hommaa.

Mä oon joskus ala-aste ikäisenä kerran ratsastanu, hevonen säikähti kovan auton ääntä ja mä tipuin kyydistä =/ Sen jälkeen oon keskittyny mua pienempiin eläimiin :D

Teija kirjoitti...

Vanha heppahullu tässä hei :) Toivottavasti joskus saan taas elvytettyä ratsastusharrastukseni! Ja just sillai, että löytyis pieni yksityinen talli, eikä mitään kehän kiertämistä tunnista toiseen.

Hepat on ihania :) Nautihan nyt!